Jak jsem si nechala šít svatební šaty

5. 2. 2018


Tenhle článek tu mám rozepsaný už pěkně dlouho. Začala jsem ho psát někdy po první schůzce, abych si zaznamenala, jak šití šatů probíhalo a jak to nakonec dopadlo. Když jsem se před svatbou rozhodovala, jestli si šaty půjčit nebo nechat ušít, přesně něco takového bych si ráda přečetla, tak třeba nějaké budoucí nevěstě usnadní rozhodování. :))

PODZIM 2016
Na podzim jsem si začala skládat všechny favority na Pinterest, nakonec se z toho zrodila celkem konkrétní představa o tom, jak by moje svatební šaty měly vypadat. Dneska už bych si patrně vybrala něco trochu jiného, nejspíš top a k tomu sukni, ale doufám, že svatba to byla moje jediná. :))


PROSINEC 2016
V prosinci jsem vyrazila omrknout svatební salon Bella a Caxa v Brně. V Belle měli v nabídce šaty, které se nejvíce blížily takovým, jaké bych chtěla, za půjčovné tu chtěli 15 tisíc. Trochu mě ale zarazilo zkoušení, kdy jsem na jedněch šatech zahlédla velikost 42, přitom normálně nosím 36, takže jsem je měla vzadu hodně zašpendlené. Prsa jsem měla navíc vycpaná třemi vycpávkami, aby mi šaty moc neodstávaly, tak to nebylo úplně přesně vypovídající. Řekla bych, že zkouší všem ty stejné šaty, aby to měli jednodušší. Škoda.
V Caxe mi sice zkoušeli mou velikost, ale potřebovala bych nějakou mezi. 32 mi byly moc obtáhlé a přes boky se krabatily a do 34 mám zase malá prsa. Přes prsa prý šaty zabrat nejdou a já nechtěla mít šaty, co mi nebudou sedět. Půjčovné v Caxe bylo od 10 do 15 tisíc, většina těch, co jsem si zkoušela byla ale za 15. Nabídka v salonech mě celkově moc nenadchla, a tak mi nezbylo než začít shánět někoho, kdo by mi šaty ušil.


LEDEN 2017
Kamarádka mi doporučila Marii Mukařovskou, ta už ale v lednu měla celou sezonu 2017 plnou. Tak jsem na Facebooku objevila šikovné duo Kabelková & Oplocká. Holkám jsem poslala svou představu (šaty Azriel od texaské firmy Watters) a dostala odpověď, že takové šaty by mi určitě byly schopné ušít. Jupí! :))



ÚNOR 2017
V únoru jsem vyrazila na první informační schůzku, holky si mě změřily, nakreslily mi návrh a následně mi poslaly kalkulaci. Za cenu srovnatelnou s půjčovným budu mít vlastní šaty a ještě na míru! :)) Ještě v únoru jsem zaplatila zálohu a z původně plánované první zkoušky na konci března se kvůli mému odjezdu do Thajska a Malajsie stal až květen.


V únoru jsem se s holkama potkala ještě na brněnském Wedding Bazaaru. To je takový stylový svatební veletrh, najdete tam spoustu skvělých vystavovatelů, ten letošní v tržnici na Zelném trhu už sice proběhl, ale příští rok bude určitě další.


BŘEZEN 2017
V březnu jsem si vybrala krajku na šaty, sice jenom podle fotek, ale potom naživo se mi taky moc líbila.


KVĚTEN 2017
Na první zkoušce mi byl zkoušen nastehovaný základ horního dílu, holky mě upozorňovaly, abych se nelekla. Ale já už viděla, jak vypadá zkouška obleku, tak jsem byla v pohodě. Ženich si totiž nechal ušít oblek na míru v Thajsku. Dostala jsem taky vzorek látky, abychom mohli vybrat košili ve stejné barvě - ivory.


Na konci května měla taky proběhnout druhá zkouška, nakonec jsem si ale ještě vybírala barevnou látku na spodní vrstvu šatů, tak zkouška byla až v červnu. Posledního května jsem si taky na Backyard workshopu vyrobila květinový věneček, abych si nacvičila výrobu toho svatebního. Článek najdete tady.


ČERVEN 2017
V půlce června jsem vyrazila na druhou zkoušku, kde už šaty vypadaly skoro hotově! Sukně a horní díl byly zatím zvlášť, upravoval se výstřih, osazovala sukně. A já byla nadšená! :))


ČERVENEC 2017
Poslední zkouška s botami a na čisto. Doplňovaly se poslední kousky krajky, měřilo zkrácení sukně a přidával tyl na horní část kolem výstřihu. Zhruba měsíc před svatbou mě chytla strašná panika, že budu šaty za sebou celý den vláčet, všichni mi budou šlapat na vlečku a naprosto v nich nebudu moci tančit. A já v nich chtěla vydržet celý večer! A že vlastně takovou obrovskou sukni vůbec nechci...nevím, jestli je to normální nebo takové záchvaty na poslední chvíli mívají i jiné nevěsty? Holky ani nevynadaly, co si to na poslední chvíli vymýšlím, vlečku mi zkrátily, ubraly pár kousků krajky na horním dílu a odebraly mi nakonec i jednu vrstvu tylu, aby sukně nebyla tolik "nadutá". :))

2. SRPNA 2017
Poslední zkouška a přebrání šatů. Holky všechno upravily přesně podle mých představ a já byla nadšená a moc spokojená. Protože mi šaty od minule malinko zabraly a všily zip, zdálo se mi, že v nich snad ani nebudu moct dýchat. Ale po pár minutách, co jsem je měla na sobě se šaty "vytáhly" a trošku přizpůsobily, takže nakonec se žádné povolování nekonalo. Šaty jsem si ve vaku odnesla domů, dokonce jsem se cestou ještě stavila v obchodě, jak byly šaty lehké. 
Zbývalo už jen doladit košili ženicha a boty. Ženichovu košili jsme nakonec vyřešili košilí z Bandiho upravenou na míru krejčím, co sídlí za rohem. Dlouho jsme totiž nemohli sehnat žádnou padnoucí v barvě ivory, s hezkým límečkem, krytými knoflíky a s rukávy na manžetové knoflíčky.
Boty jsem během dne vystřídala troje: lodičky s otevřenou špičkou na obřad a sandálky s balerínkami na přezutí. Sandálky byly v tom teple super, že mi nohy hezky větraly. Koupila jsem si taky silonky s otevřenou špičkou, ale ty jsem si nakonec kvůli teplu ani neoblékla.


26. SRPNA 2017
Velký den! Jak šaty vypadaly v den svatby, to už jste mohli vidět v tomhle článku. A samozřejmě mrkněte na fotkách níže. :)) 
Sama jsem byla moc spokojená, šaty byly naprosto parádní, vydržela jsem v nich celý den i večer. Krásně lehké a pěkně mi seděly, prostě super. Moc za ně holkám děkuji, celá spolupráce byla hrozně příjemná a milá!






Takže pokud stále váháte, jestli si šaty nechat ušít nebo půjčit a v půjčovnách nemají nic podle vašich představ, určitě šití doporučuju! Najděte si šikovnou švadlenku a budete mít jistotu, že vám šaty budou sedět. A nebo napište holkám!

P.S. Příspěvek není sponzorovaný, i když by mi to teda vůbec nevadilo! :D

Mějte se krásně a dejte mi vědět, jaké šaty jste měli nebo plánujete vy? Evi
//foto moje © gathermoments, Anička Fotím a Pinterest

  • Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit:

13 komentářů

  1. Vdávám se v červnu a spoléhám na moji nejmilejší kouzelnici s látkami :) Nechávám si šít dokonce třídílné šaty (sukně, tílko a krajkovou "halenku"). Nad půjčováním šatů jsem nepřemýšlela ani chvilku, všechny díly šatů pak využiju dál, rozhodnu si o materiálu a všech detailech sama. Můžu být zvědavá a zeptat se, kde jste kupovala krajku? Je moc krásná. Děkuji. Vaše šaty se moc povedly, jsou nádherné, krásně se k vám hodily. Krásný den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to bude paráda, jsem moc zvědavá na výsledek! :)) Krajku už měly holky doma, takže nevím přesně odkud je...moc se mi ale líbily krajky na etsy u prodejce lacetime.
      Tak ať se šaty i celá svatba povedou! :))

      Vymazat
    2. Děkuji, sama jsem zvědavá, jak ty naše svatební přípravy dopadnou :D Hezký den ;)

      Vymazat
  2. Naprosto překrásné šaty! :) Já se přiznávám, že jsem snad už od patnácti měla v počítači složku svatba a přes ty roky jsem tam ukládala veškerou svoji inspiraci - a to jsem ani neměla přítele! :D Nedávno jsem se do ní dívala a je zvláštní, jak se člověk mění a co by už třeba vůbec nechtěl. O to těžší je asi vybírání, aby člověk byl spokojený a ničeho nelitoval.
    Ty ale litovat určitě nemusíš! :)

    Infinite treasure

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anetko, moc děkuji! :)) Mě to právě nikdy tolik nebralo, před pár lety jsem po šatech koukala, když se vdávala kamarádka, ale jinak to byl celkem oříšek vybrat si takové, které se mi líbily. I když naštěstí se už i v půjčovnách dají vybrat jiné než šlehačky :))

      Vymazat
  3. Evi, Tvoje saty byly nadherne. Mam stejnou zkusenost, clovek dostane za cenu stejnou, nebo i nizsi (v mem pripade) saty presne podle predstav a padnouci (pokud teda nestihne posledni dva tydny pres svatbou zhubnout dve kila - taky muj pripad :-D). Navic svatba je proste obradni zalezitost, neopakovatelna, a myslim, ze kazda zena si aspon jednou v zivote zaslouzi byt takhle obletovana a splnit si detsky sen. Takze za me taky jednoznacne saty na miru. PS: jo, ta panika je asi taky v pohode, ja resila to stejne s velikosti sukne (nakonec se to resilo vetsi/mensi spodnickou) a kamaradka, ktere jsem pomahala jeji saty navrhnout, na posledni chvili rozhodla ubrat pulku topu :-D...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to jsem ráda, že v té panice nejsem sama :)) Jsou ty Tvoje šaty někde k vidění? Jsem zvědavá! :) A to jsem si taky říkala, kdy jindy budu mít šanci nechat si ušít šaty na míru, než právě na svatbu!

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)