Moje balkonová mini zahrádka

19. 5. 2017


U našeho miniaturního 1+kk bytu máme celkem velkou zasklenou terasu. Protože bydlíme v přízemí, tak je zasklení fajn, dodává pocit bezpečí, na druhou stranu tónovaná skla nepropouští moc záření pro všechny ty bylinky, které bych ráda pěstovala.


Letos to tak vidím na osvědčenou kombinaci bazalka - zelenec - okrasná kopřiva - šťavel purpurový. Těm se u nás totiž moc hezky daří. Na rozdíl od levandule, ze které se stala bezbarvá skoropopínavka nebo pažitky, která to prostě vzdala.  A tak pokud máte někdo tip na rostliny, kterým se líbí ve stínu, budu moc ráda, když se podělíte! Jen mi prosím nepište o fuchsiích, ty jsme měli vloni a nějak mě nenadchly. Sice moc hezky kvetly, ale toho odpadu, co z nich všude bylo!


I tak jsem to ale letos nevydržela a na Zelném trhu nakoupila sazeničky červené bazalky, petrželky a koriandru. Ten máme poprvé a jsem na něho zvědavá. Ze začátku mi jeho chuť vadila, ale už jsem si zvykla a docela si ji oblíbila. :))

Červené bazalky jsem měla dvě, zasadila jsem je do jednoho truhlíku a asi 2 týdny si pěkně rostly. Pak najednou přes noc jedna z nich úplně zvadla a uschla. A o týden později se přidala i ta druhá. :(( Vůbec netuším, čím by to mohlo být, zalité byly obě stejně, rostly na stejném místě, vevnitř. Možná jí přece jen byla zima nebo nějací kořenoví parazité? Pokud je tu nějaký zkušený zahradník nebo zahradnice, budu moc ráda, když se se mnou podělíte o radu.


Před dvěma roky jsem si koupila rukavice s rajčátky v Ikea a pořád moc hezky slouží, ale ty jejich letošní se mi taky líbí moc! Lopatku a nůžky máme pro změnu z Tesca. Velký výběr zahranických nůžek, rukavic nebo zástěru najdete i v nabídce firmy Engelbert Strauss, mrkněte sem.

A co vy? Taky rádi zahradničíte? :))

Mějte se krásně! Evi
//foto moje © gathermoments

Mohlo by se vám také líbit:

6 komentářů

  1. Tak s tou levanduli nevim, ale mne proste taky vzdycky umre. A to uz jsem ji mela nekolikrat, zkousela ruzne formy pece a nic! Pritom zrovna tuhle kytku tak miluju! No jo, s rostlinami je to proste alchymie. Taky kazdy rok s nadsenim nakoupim sazenicky a pak postupne moje nadseni klesa. Bud rostlina umre sama od sebe a nebo kdyz uz mi celou sezonu krasne buji, nakonec ji napadnou nejaci chrobaci a je po radosti :-( Prisla jsem na to, ze jeste nejlip u me prospivaji ty kytky, na ktere nejvic kaslu a zaliju jednou za uhersky rok. Tak nevim, jak si to mam vysvetlit! :-D...kazdopadne preji uspesnou sezonu a spoustu sklizene 'urody' :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Májo, moc děkuju!:)) Mně právě u babičky na zahradě roste krásně, ale v těch nádobách se jí asi nelíbí. A taky potřebuje hodně sluníčka, což u nás teda vůbec nemá...Tak ať se letošní sezóna vydaří! :))

      Vymazat
  2. Tak s tou levanduli nevim, ale mne proste taky vzdycky umre. A to uz jsem ji mela nekolikrat, zkousela ruzne formy pece a nic! Pritom zrovna tuhle kytku tak miluju! No jo, s rostlinami je to proste alchymie. Taky kazdy rok s nadsenim nakoupim sazenicky a pak postupne moje nadseni klesa. Bud rostlina umre sama od sebe a nebo kdyz uz mi celou sezonu krasne buji, nakonec ji napadnou nejaci chrobaci a je po radosti :-( Prisla jsem na to, ze jeste nejlip u me prospivaji ty kytky, na ktere nejvic kaslu a zaliju jednou za uhersky rok. Tak nevim, jak si to mam vysvetlit! :-D...kazdopadne preji uspesnou sezonu a spoustu sklizene 'urody' :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Evi, máš ale i tak krásnou džungli! Já nesázím nic, protože vím 100%, že by mi vše pošlo, nemám na to buňky, alespoň ne na to pěstování v bytě. Mám i málo prostoru a balkon máme situovaný na západ, kde mi v létě sluníčko vždy všechno spálí... Naštěstí partnerova mamka je zdatná zahradnice, zahradu má velikou a my jsme její jediní spotřebitelé, takže nemáme nouzi ;-). Občas mi i přiveze něco na ten balkon, třeba pažitku nebo mini rajčátka už zasazené a já jen sklízím ;-D. Navíc teď začal zahradničit i náš taťka (na zahrádce naší stavby), ale tam to bude spíš hlavně o bramborách ;-D... A ty pokojovky mám podobné - zamiokulkas je držák, přežije vše, oxalis - s tím se taky dá vyjít - a teď se chystám zasadit avokádo, které se rozhodlo, že mi poroste ;-). Moc se mi líbí ten papyrus, co máš. Já ho měla kdysi a marně ho teď sháním (po přátelích - dá se pěkně vypěstovat z jednoho listu). Tak koukám, komentář dlouhý jak blázen a žádná rada :-D, to jsem celá já... Měj se krásně, ať se rostlinkám i Tobě daří!
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, moc děkuju! :)) Tak to máte úplně ideální! Nás teda přes léto taky zásobují přítelovi rodiče, tak máme rajčátka, cukety...je to super, hlavně jsou chuťově úplně někde jinde než ty z obchodů. Papyrus mám od kamarádky, právě vypěstovaný z lístků, taky už by chtěl zasadit. To mě právě překvapilo, že se dá do vody opačně - jakoby hlavou dolů a on zakoření. No kdybys jeden chtěla, klidně se podělím. Jen nevím, myslíš, že by přežil cestu poštou? Měj se krásně!

      Vymazat
    2. No, možná by to přežil, ale nebudeme ho týrat (jsi moc hodná, děkuju). Já ho snad seženu někde po známých, určitě ho někdo má, chce to čas ;-). To jeho zakořenění je právě sranda ;-D...
      V.

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)