Přečteno /leden a únor 2017

4. 4. 2017


Nějak ty přehledy přečtených knížek vůbec nestíhám! Tak aspoň ve zkratce knížky z ledna a února. Na začátek jsem si dala zbytek knížek Radky Třeštíkové, protože mě zajímalo, proč je všichni čtou (na to jsem teda úplně nepřišla), potom jednu romantiku a únor byl ve znamení finančního vzdělávání. 


RADKA TŘEŠTÍKOVÁ: TO PRŠÍ MOŘE
V anotaci se píše, že je to napínavé psychologické drama jedné zdánlivě obyčejné rodiny, ve kterém autorka umožní čtenáři nahlédnout nejen do křehké duše dvacetileté Hanky, ale také do osudů dalších, vzájemně propojených postav. S lehkostí sobě vlastní vypráví nelehký příběh o pocitech. O bolesti, o nedorozumění, o strachu, o bezpodmínečné lásce, o otázkách a odpovědích, které se všichni snažíme v životě najít. O naději.
Tahle Radčina knížka se mi ze všech tří líbila nejvíce, napsána je čtivě, příběh byl celkem napínavý, zajímavý a přitom opravdu uvěřitelný. I když poměrně depresivní a snad všechny postavy mi byly hrozně nesympatické.
***

CECELIA AHERN: PS: MILUJU TĚ
Třicetiletý Gerry umře na rakovinu a své manželce Holly zanechá balíček dopisů, které pro ni sepsal a kde ji žádá o splnění různých úkolů. S Holly jsem několikrát měla slzy v očích, některé pasáže mě moc nebavily a i když bych jí v některých chvílích nejradši nakopala, není se čemu divit. Kdoví, jak bych se se ztrátou milovaného člověka vypořádala sama. Milé i když trochu smutné čtení, ale nakonec plné naděje.
***


RADKA TŘEŠTÍKOVÁ: DOBŘE MI TAK
Příběh stárnoucího malíře Borise, který se rozvádí se svou ženou Vanesou a stěhuje se ze společného bytu ke svému kamarádovi. Zároveň se snaží napravit své staré chyby a hledá cestu zpět ke svému dospělému synovi. Tak vám nevím...tahle knížka mě moc nebavila, i když jsou Radčiny knížky napsány opravdu čtivě, Boris mi tedy k srdci nepřirostl. A ještě k tomu ten podivný konec...
**


HELENA KOCIÁNOVÁ: FINANČNÍ GRAMOTNOST V KOSTCE
Pokud se ve finančním světě vůbec nevyznáte, může být tahle útlá a malinká knížečka přes pro vás. V příručce najdete přehled a charakteristiky základních finančních produktů, jejich klady a zápory. Taky vám může pomoci vybrat si kvalitního finančního poradce a upozorní na které je třeba si dávat pozor. Sama jsem většinu věcí znala, tak pro mě byla spíš takovým opakováním.
**

KIM KIYOSAKI: BOHATÁ ŽENA
Bohatou ženu má na svědomí manželka Roberta Kiyosakiho, jehož knížku Bohatý táta, chudý táta jsem četla na konci loňského roku. Kniha je určená pro ženy, které se rozhodly stát se finančně nezávislé a nebýt závislé na manželovi, rodině, společnosti nebo na vládě a nevyžadovat, aby se o ně někdo postaral. Uvádí tu taky statistiku, že 47% žen ve věku 50 let je svobodných, 50% manželství končí rozvodem, během prvního roku po rozvodu klesne životní standard ženy v průměru o 73%, ze starších lidí žijících v chudobě jsou 3 ze 4 ženy a 80% těchto žen nežilo v chudobě, když byl naživu jejich manžel. 
Knížka psaná stylem rozhovoru Kim s jejími přítelkyněmi se mi líbila. Přináší návod, jak se začít zajímat o své finance, abyste neskončili jako ženy ze statistiky a jak si vybrat druh investice vhodný právě pro vás. Jen mi tu vadily časté chyby, které mě rušily od čtení. Asi by neuškodila důkladnější korektura českého překladu. 
****

ROBERT T. KIYOSAKI, SHARON L. LECHTER: DO DŮCHODU MLADÝ A BOHATÝ
Další knížka Roberta Kiyosakiho se nese ve stejném duchu jako Bohatý táta, chudý táta. Ta byla hlavně o motivaci, tato je více konkrétní a najdete tu popis toho, co Robert s Kim museli udělat, aby během necelých deseti let odešli do důchodu finančně svobodní, ačkoli začínali bez peněz. Opět fajn motivace k tomu, začít se svým životem něco dělat, i když pořád na jedno brdo. :))
****

Četli jste některou z knížek? Jak se vám líbily? Co dalšího byste mi doporučili?

Mějte se moc krásně! Evi
//foto moje ©gathermoments

  • Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit:

0 komentářů

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)