7 tipů na vánoční dárky od českých a slovenských tvůrců

12. 12. 2016


Diáře a zápisníky Papelote nebo fotky z Vyvolej.to jsem vám doporučovala už vloni, letos jsem během pátrání po dárcích pro mé blízké narazila na spoustu věcí, které by se hodily i mně a hlavně, které jsou krásné a jejich nákupem podpoříte naše domácí tvůrce. A ještě budete originální! :)) 

P.S. Tento článek není sponzorovaný. Vybrala jsem výrobce a výrobky, které mám sama prověřené, jejich výrobky mám doma a používám nebo jsem je sama koupila jako dárek. A nebo se mi prostě moc líbí. A kdybyste si náhodou nevybrali, zkuste vašim blízkým vlastnoručně vyrobit balzám na rty nebo na nos odřený od rýmy. :))


PRO ŽENY


PŘÍRODNÍ KOSMETIKA PONIO
Kosmetikou potěšíte snad každou ženu. Tu od slovenské značky Ponio můžete koupit v oficiálním eshopu, na Sashe, Fleru, já ráda nakupuji v eshopu Krasnakazdyden.cz, kde vám každou objednávku krásně zabalí. Oblíbila jsem si hlavně voňavý bylinkový balzám na vlasy a tuhý šampon neboli šampuch s ichtamolem a pyritionem zinku, který mi pomáhá na seboreu. Ten ale není moc voňavý, takže jako vánoční dárek vyberte radši něco jiného, třeba nějakou dárkovou sadu. :)) 
Kromě Ponia u nás vznikla spousta krásných značek jako je třeba Mylo, Navia nebo Soaphoria.


ZACHRAŇ JÍDLO!
Znáte projekt Zachraň jídlo? Vznikl v roce 2013 jako neformální seskupení přátel, kteří se rozhodli, že otevřou téma plýtvání potravinami v české společnosti. Podporují paběrkování, prodej zeleniny, která nevyhovuje estetickým měřítkům, i darování neprodaných potravin, které vyhazují velké řetězce. Mrkněte na jejich web, najdete tam spoustu zajímavých informací právě o plýtvání. A podívejte se taky na film Valentina Thurna Z popelnice do lednice, možná otevře oči i vám. Zachraň jídlo můžete podpořit zakoupením dárkového certifikátu a zachránit třeba 100 kg mrkví, 300 kg kedluben nebo 500 kg dýní. A na Zootu najdete novou kolekci, jejíž koupí můžete tomuto projektu taky pomoci.


FRUSACK
A když už jsme na té eko vlně, dalším tipem jsou sáčky Frusack. Jsou to kompostovatelné znovupoužitelné sáčky na nákup ovoce a zeleniny, abyste už doma neměli tu spoustu mikrotenových pytlíků! Sáčky jsou vyrobeny z tkaniny z polymléčné kyseliny (PLA), která je pevná, omyvatelná, lehká a průsvitná. Jejich kampaň na Hithitu měla obrovský úspěch, eshop zatím funkční není, ale prý bude už brzy! :))


ŠATY Z REPARÁDY
Šaty z Reparády zatím nemám, ale plánuji si je pořídit na jaře. Moc se mi líbí tyhle bambusové snad ve všech variantách. Holky šijí v Brně, mají široký sortiment, v nabídce najdete šaty, halenky, trička, legíny, sukně, zástěrky, ale třeba i šátky. A taky opravdu promakané střihy, třeba trička mají úchyty na podprsenku, takže vám nikde nic nepoleze.

PRO DĚTI



OMALOVÁNKY A VYSTŘIHOVÁNKY OD FU.FO
FU.FO je postavička, která pomáhá propojovat dospělácký svět se světem dětským. Pomáhá vytvořit si jeden společný svět, kde se rodiče stávají dětmi. A má svůj web a profil na Fleru, kde nabízí krásné puntíkaté omalovánky, vystřihovánky a spoustu dalšího.


DVĚ NOŽKY
Pro menší děti tu mám tip na netradiční plyšáky, krásné dvounožáky vyrábí moc milá studentka architektury přímo v Brně. Všechni jsou šití ručně, dají se prát v pračce a jsou moc půvabní! Najdete je na Fleru.


PRO MUŽE


KOŽENÝ PÁSEK
Pásek není sice dárkem úplně netradičním, ale je zase ho využije každý. Sehnat opravdu poctivý kožený pásek, který nemá koženou jen horní tenoučkou vrstvičku, je opravdu problém. Já ten svůj objevila na Fleru tady. A teď jenom doufat, že se sem před Vánoci můj drahý nepodívá. :))


Už máte nakoupeno? Budu moc ráda, když se se mnou podělíte o inspiraci na vaše oblíbené eshopy. :)) A nezapomeňte soutěžit o fototapety, obrazy nebo plakáty v hodnotě 4000 Kč tady!

Mějte se moc krásně! Evi
// jednotlivé fotky jsou z webu nebo sociálních sítí uvedených firem

  • Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit:

6 komentářů

  1. To jsem se namlsala. Hodilo by se mi skoro vše :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tie Frusack sacky su super, uz keby bol eshop :)

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za tip na Frusack, hned jsem si dala odběr novinek. Ty sáčky v obchodech mě neskutečně štvou. Chtělo by to vymyslet něco podobného i na pečivo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom podobně :)) Myslím, že ty zeleninové by se daly stejně dobře používat i na nákup pečiva. Jen v nich bude asi více osychat než v těch mikrotenových...a mrkni třeba na econeu sem: http://www.econea.cz/sacky-na-ovoce-a-zeleninu-pecivo/ Mají tu spoustu eko sáčků :))

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)