DIY NÁVOD: LEHKÝ PLEŤOVÝ FLUID SE ZINKEM

24. 2. 2016


Dneska mám pro vás zase jeden návod! Už dlouho jsem se chystala vyrobit si nějaký lehčí denní krém. Návod na hutnější verzi krému, který jsem používala jako noční najdete tu. Aby byl krém tekutější je potřeba do něj přidat vodní složku. A když použijete vodní složku, musíte přidat i emulgátor, aby se obě konzistence smísily, a konzervant, aby krém nějakou dobu vydržel. Inspiraci na krémy jsem sbírala na blogu Míši u jejího jarního hydratačního krému, u Mitsuuko a jejího legendárního zinkového krému a u Míši s návodem na ultralehký hydratační krém. Já jsem si nakonec vyrobila opravdu tekutý fluid, protože mám tuto konzistenci ráda. Pokud byste raději mazání krémovitější, přidejte více emulgátoru.


Protože mám smíšenou pleť občas s nějakým tím pupínkem, vybírala jsem si přísady vhodné právě pro tento typ pleti: 
  • Hlavní účinnou látkou je oxid zinečnatý, který je protizánětlivý a pomáhá zklidnit podrážděnou pokožku (už dlouho si nedokonalosti hlavně na bradě mažu zinkovou mastí Sudocrem, takže s ním mám jen ty nejlepší zkušenosti). Pokud vás ale netrápí problematická pleť, můžete zinek klidně vynechat.
  • Olejový extrakt z měsíčku lékařského jsem si vyrobila. Měsíček má antioxidační, protizánětlivé a regenerační vlastnosti. Měsíčkový extrakt urychluje hojení hnisavých a špatně se hojících ran, desinfikuje a proto je velmi vhodný při kožních zánětech, plísních a ekzémech.
  • Aloe vera gel je je účinný při léčení kožních onemocnění - včetně akné, dlouhodobě pleť hydratuje. 
  • Květinová voda z máty peprné je vhodná především pro mastnou a smíšenou pleť, čistí a zklidňuje akné, oživuje unavenou pleť
  • Bambucké máslo dodává pokožce hydrataci a výživu, je účinné při ekzémech, lupénce a akné. Působí protizánětlivě a urychluje hojení.
  • Olivové máslo je hodně podobné tomu bambuckému a má vynikající roztíratelnost.
  • Hroznový olej se doporučuje se pro normální a mastnější pokožku, do které se dobře vstřebává a nezanechává pocit mastnoty. Používá se také pro své zvláčňující vlastnosti, dobře zadržuje vlhkost a je tak vhodný proti předčasnému stárnutí pokožky.

NA 50 ml FLUID JSEM POUŽILA:
  • 10 ml aloe vera gelu
  • 20 ml květinové vody z máty peprné (ale můžete použít i jakoukoliv jinou, jak jsem vyráběla levandulovou a meduňkovou najdete tady)
  • 5 ml bambuckého másla
  • 5 ml olivového másla (klidně nahraďte bambuckým)
  • 5 ml hroznového oleje, použít ale můžete i jakýkoliv jiný, který máte rádi, jen pozor na ucpávání pórů - viz tabulka tu
  • 5 ml olejového extraktu s měsíčkem lékařským (klidně nahraďte hroznovým olejem)
  • 50 ml airless lahvičku, je to taková pumpička, která zabraňuje přístupu vzduchu k výrobku, nemusíte tak do krému sahat prsty a déle vám vydrží
  • 1 malou lžičku oxidu zinečnatého 
  • 1 ml emulgátoru z olivového oleje (dá se koupit pod názvem Olivoil Emulsifier nebo Oliwax)
  • 15 kapek konzervantu cosgard
  • můžete přidat i pár kapek esenciálního oleje, já mám fluid bez parfemace, voní tak jemně po aloe a mátové květinové vodě
  • případně na cedulku s popisem: samolepící etikety jsem koupila v papírnictví a následně potiskla v tiskárně. 
POSTUP: 

1. Nejprve jsem si připravila dva hrníčky do vodní lázně. Zahřívala jsem zvlášť bambucké a olivové máslo s emulgačním voskem, ke kterým jsem po rozpuštění přidala měsíčkový a hroznový olej. V druhém hrníčku jsem si zahřála aloe vera gel a květinovou vodu z máty peprné. 
2. Potom jsem začala šlehat kapučínovačem rozpuštěná másla s oleji a postupně jsem přilévala obsah druhé nádoby. Když byla směs vychladlá na pokojovou teplotu, zamíchala jsem i oxid zinečnatý a úplně nakonec kapky konzervantu. Pak jsem si hrníček přendala do lázně s ledovou vodou a šlehala do úplného vychladnutí.
3. Nakonec jsem fluid přelila do vydezinfikované nádobky a ještě nalepila cedulku. :))


Výroba fluidu je celkem jednoduchá, zabrala mi kolem 15 minut. Fluid je opravdu hodně tekutý, ale zároveň výživný díky obsaženým máslům a olejům. Rychle se vstřebává, ale i po chvíli mám stále pocit namazané pleti. Příjemně se roztírá, má jemně bílo-zelenou barvu a voní slabě po aloe a mátové květinové vodě.

Zkoušeli jste také vyrábět nějakou domácí kosmetiku? Jak dopadla? :))
/ foto moje ©gathermoments

  • Sdílet:

Mohlo by se vám také líbit:

2 komentářů

  1. Evi, ty jsi boží! Vždycky, když u Tebe čtu, jak sis vyráběla nějakou kosmetiku, mám chuť si všechny ty "serepetičky" nakoupit taky a pustit se do toho ;-). Fluid máš vymazlený, tak ať Ti dobře slouží, jsi fakt šikulka!
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, ty jsi milá! Moc děkuji! Kosmetika není vůbec tak složitá, jak se na první pohled zdá, určitě to taky zkus ;))

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)