PORTO /PORTUGALSKO

20. 11. 2014



Portugalské Porto bylo naší další zastávkou po Lisabonu. Za dvě a půl hodiny jízdy vlakem jsme se ocitli na místě, které se mi líbilo ještě o chloupek víc než Lisabon. Celé město na mě působilo takovým středověkým poklidným dojmem, se svými malými a oprýskanými domečky a úzkými křivolakými uličkami. Ubytovaní jsme byli v opraveném historickém domě v tomto krásném apartmánu přes airbnb přímo v centru. A na uvítanou jsme dostali láhev portského. Moc příjemné a stylové překvapení! :)) A pokud se na airbnb zaregistrujete přes tento odkaz, dostanete 555 Kč na vaši první cestu uskutečněnou do měsíce od registrace. V jakém pěkném bytě přes airbnb jsme bydlely s kamarádkou v Dánsku se můžete podívat zase tady.

Příjemně malinké historické centrum je zapsané do Seznamu světového kulturního dědictví Unesco a prudce se svažuje ke břehu řeky Douro. Mosty přes údolí tvoří výraznou dominantu, nejznámější je 45 metrů vysoký Ponte Dom Luis I., jehož stavbu řídil kolega Gustava Eiffela. Na druhém břehu se rozkládá Vila Nova de Gaia se spoustou sklepů uchovávajících sudy zrajícího portského vína. Tradiční loďky zakotvené u břehu sloužily k převozu sudů proudu z vnitrozemí, dnes už tu kotví jen jejich pozůstatky. A víno se vozí už ne tak romanticky - nákladními auty.

Doufám, že se vám malý výlet do Porta líbil, příště budeme pokračovat! :)) Mějte se krásně! Evi
//foto moje ©gathermoments

Všechny díly naší portugalské cesty najdete tu:
Lisabon
Lisabon: Belém
Lisabon: Gare do Oriente
Lisabon: Portugalský pavilon
5 Porto

Mohlo by se vám také líbit:

8 komentářů

  1. Portské mám ráda! Bože jak já bych cestovala! Moc pěkné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Baru, moc díky! Taky portské můžu, ale spíš jen tak malinko na chuť. Na delší popíjení je moc sladké :))

      Vymazat
  2. To městečko vypadá úžasně :) hned bych tam jela

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za další výlet :o). Portské mě zatím neuchvátilo, ale vždycky se utěšuju, že jsem ještě nenašla "to pravé". A to vaše uvítací určitě bylo nejlepší, to je přece jasná věc ;o). Nádhera, jako vždy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Deni, moc díky! :)) mně portské taky nikdy nějak moc nechutnalo, až v Portugalsku. Možná je potřeba atmosféra...to místní bylo moc fajn :))

      Vymazat
  4. to víš, že líbil :) opět neskutečně nádherné město, ty domečky jsou krásné!

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)