SOUVENIR TIP #2: TUNISKO

6. 11. 2013

Nachystala jsem si pro vás tipy, co si přivést z dovolené v Tunisku. Tak pokud se tam chystáte, tak už budete vědět!

TIP 1: KERAMIKA. Pokud se ocitnete poblíž města Nabeul, doporučuji navštívit tamní páteční trh. Původně byl velbloudí, ale dneska jsou tam velbloudi jen plyšoví...(o trhu více tu :). V této oblasti se vyrábí tradiční ruční zdobená keramika. Já si vybrala misku. Usmlouvala jsem dvě střední velikosti (průměr asi 16cm) za 2,50 euro. No nekupte to! :)

TIP 2: KUCHYŇSKÉ NÁČINÍ Z OLIVOVÉHO DŘEVA. Taktéž trh v Nabeulu. I když v obchůdku kousek od našeho hotelu byly ceny podobné, ale zdaleka neměli takový výběr. Tyto dvě nabírátka na salát usmlouvány za 4 eura. Může se vám to zdát hodně, ale podívejte se do obchodu kdekoli v Evropě, já jsem zatím narazila na ceny desetinásobné.

TIP 3: KOŘENÍ. Aneb nejlepší suvenýry jsou ty, které se sní. 1 lopatka za 1 dinár (=0,5 eur). Spousta druhů. A strašně levný šafrán! Všechno koření je tu levnější než u nás. A ta vůně! Doporučuji nekupovat předchystané balíčky se spoustou druhů (ale jako dárek jsou efektní...no však záleží na každém..), mnohem větší zážitek budete mít, pokud se ponoříte do nitra krytého trhu souku, kam chodí nakupovat hlavně místní. Prodavačky tu byly ženy, hrozně milé a ochotné a daly nám ochutnat všeho možného. Koření jsme si pak odnesli jenom v obyčejném igelitovém sáčku, bylo to moc fajn!


Jaké jsou vaše zážitky? Byli jste někdy v Tunisku? Co jste si přivezli? Budu moc ráda za vaše komentáře!

fotky moje, fotil canon eos1100d 

Mohlo by se vám také líbit:

2 komentářů

  1. V Tunisku jsem byla už před deseti lety a přivezla jsem si takovou skoro stejnou misku! Bohužel se mi později rozbila:-( Jinak se mi tam moc líbílo, navštívili jsme i hlavní město, Sidi bou side (asi se to píše jinak) a další místa. Hele musím tvůj blog zavřít, jinak tu budu psát komentář ke každému úžasnému článku, jak to tak vidím:-)) Musím jít dělat účetnictví, uff! Tak zase příště:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej, to je škoda, těch krásných misek tam měli! Měla jsem problém si vybrat a vzít nakonec jen jednu...:)
      A děkuji za milou návštěvu na blogu :)

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře a připomínky, všechny poctivě čtu :))
Psát mi můžete i na email sem (klik)